03-03-2023

Media lokalne aktywnie informują o skutkach Lex Pilot. Na antenach pojawi się spot telewizyjny wyłoniony w konkursie

Widzowie telewizji lokalnych oraz użytkownicy mediów społecznościowych przez najbliższe tygodnie będą mogli zobaczyć krótki spot informujący o Lex Pilot przygotowany przez Wielkopolską Telewizję Kablową. Materiał powstał w ramach konkursu zorganizowanego przez Polską Izbę Komunikacji Elektronicznej, którego celem było nagłośnienie szkodliwości nowych regulacji.

„Żyjemy w świecie nieograniczonego dostępu do informacji. Ale czy będzie on zawsze w zasięgu naszej ręki? Rząd chce ograniczyć ten wybór przez wprowadzenie ustawy Lex Pilot” - tymi słowami zaczyna się spot telewizyjny „Wolność wyboru”. To materiał, który powstał w ramach konkursu zorganizowanego przez Polską Izbę Komunikacji Elektronicznej (PIKE). Autorem zwycięskiego filmu jest Wielkopolska Telewizja Kablowa. Za reżyserię odpowiadał Jerzy Przybek, a produkcją kierował Wojciech Szelerski.

Chcieliśmy dotrzeć do mediów i społeczności lokalnych, by pokazać, co może się stać, gdy w życie wejdą przepisy tzw. Lex Pilot. Ustawienie na pilotach pierwszych pięciu kanałów telewizji publicznej - często w miejsce programów telewizji lokalnych - i umożliwienie abonentom zakupu pojedynczych kanałów sprawią, że dalsze funkcjonowanie telewizji lokalnych będzie niepewne. Mogą stracić widzów, a co za tym idzie także reklamodawców. W efekcie grozi im zniknięcie z anteny. Dlatego pomyśleliśmy o kampanii, w której dotrzemy do widzów lokalnych mediów w najlepiej im znany sposób – poprzez spot telewizyjny o Lex Pilot – mówi

Izba ogłosiła konkurs, a ze zgłoszonych propozycji wyłoniono zwycięski spot: https://youtu.be/TfoIp-S-Ht0. Pierwsze emisje u lokalnych nadawców już są emitowane.

Programy lokalnych telewizji, dziś często ustawione jako pierwsze na pilotach przez nadawców programów telewizyjnych i docierają do 5,8 mln widzów poprzez sieci kablowe. Wprowadzenie Lex Pilot niekorzystnie odbije się na lokalnych społecznościach i samorządach.